Naamwijziging, logo, huisstijl en website voor Accountantskantoor HUT

Naamwijziging, logo, huisstijl en website voor Accountantskantoor HUT

Accountantskantoor HUT verandert in Hut Accountants en Hut Bedrijfsadviseurs

Met onze klant accountantskantoor Hut hebben zijn wij een brandkey traject gestart. Het doel hiervan is het creëren van een duidelijk beeld/visie over Accountantskantoor HUT, om vervolgens uit te werken welke communicatie (-uitingen) daarbij gewenst zijn. Dit vormt de basis van een communicatieplan met daarbij input voor het logo, de huisstijl en de communicatie-uitingen.

Verandering bedrijfsnaam

Tijdens het traject werd al snel duidelijk dat de bedrijfsnaam Accountantskantoor HUT niet de lading dekt van de diensten die het kantoor aanbiedt. Om de adviserende rol van het kantoor meer te benadrukken is gekozen voor een splitsing van de activiteiten met daarbij twee nieuwe bedrijfsnamen.

Hut Accountants voor de traditionele diensten van een accountant en Hut Bedrijfsadviseurs voor de adviesdiensten voor bedrijven. Het behouden van de naam Hut zorgt voor de herkenbaarheid en de toevoeging geeft de dienstverlening aan.

Hut onderscheidt zich door een nauwe samenwerking met de klant. Dit hebben we terug laten komen in de pay-off, die voor beide bedrijven hetzelfde is: “samen gaan voor resultaat”.

Ontwerp en realisatie logo’s

Voor de nieuwe bedrijfsnamen hebben wij vervolgens de logo’s ontworpen. Er is gekozen voor een blauwe kleur, een warmere variant dan de vorige huisstijl kleur blauw. Doordat alleen de bedrijfsnaam afwijkend is, zijn beide logo’s duidelijk varianten van elkaar.

Het symbool bevat een duidelijke letter H van Hut. Eén van de belangrijkste kenmerken voor Hut is een persoonlijke werkwijze. Dit hebben we terug laten komen in de vorm van twee personen die elkaar de hand geven, dit vormt samen de letter H. Het persoonlijke aspect sluit aan bij de gekozen pay-off ‘samen gaan voor resultaat’.

Ontwerp en realisatie huisstijl

Nadat de logo’s ontwikkeld waren, zijn wij verder gegaan met het ontwerpen van de huisstijlitems visitekaartjes, briefpapier/vervolgpapier, enveloppen en presentatiemap. De stijl hiervoor is zakelijk en herkenbaar, zodat alles mooi bij elkaar past. De offline uitingen kunnen ook worden ingezet voor online door middel van online templates.

Ontwerp en realisatie websites

Vanzelfsprekend hebben wij voor beide bedrijven een eigen website ingericht. Beide websites zijn ontwerpen in dezelfde opmaak, maar inhoudelijk afgestemd op de activiteiten. Het resultaat is een modern ontwerp geworden die responsive is opgezet, zodat de website zich altijd netjes presenteert op elk beeldscherm formaat.

Eén van de belangrijke speerpunten van Hut is dat het persoonlijk contact altijd centraal staat. Bij het ontwerpen van de website hebben wij dan ook gekozen om persoonlijk beeldmateriaal een belangrijke plaats te geven op de websites. Alle medewerkers zijn op locatie gefotografeerd zodat deze door de hele site verwerkt zijn, zowel in headers als (persoonlijke) artikelen.

Op de homepage is direct de pay-off zichtbaar met een toelichting waar Hut voor staat. Met enkele Highlights zoomen we tevens in op enkele actuele onderwerpen.

Passende, aansprekende webteksten

Bij het schrijven van de teksten voor op de website hebben wij een belangrijke rol gespeeld. Natuurlijk moest er eerst een tone of voice bepaald worden. Hierbij beslissen we onder andere wat de aanspreekvorm – u of jij – wordt en de uitstraling van de tekst.

De teksten, door Hut aangeleverd, hebben we vervolgens in het juiste jasje gestoken, zodat deze passen bij de tone of voice. Natuurlijk zorgden we er ook voor dat de teksten ‘web-proof’  werden gemaakt door op een goede manier gebruik te maken van titels, kopjes en links in teksten. Het resultaat? Een duidelijk, samenhangend en overzichtelijk verhaal voor de bezoeker!

Nieuwsgierig naar het resultaat? Bekijk de websites via onderstaande links!

Bekijk de website van Hut Accountants! 

Bekijk de website van Hut Bedrijfsadviseurs! 

Het resultaat