Logo en website voor EVZ

Een klant die ons uitdaagde om hun identiteit en stijl te herdefiniëren. We hebben voor en met EVZ organisatie-advies een verfrissend nieuw logo ontwikkeld dat eenheid en herkenbaarheid uitstraalt. Daarnaast mochten wij de website nieuw leven inblazen met een eigentijds webdesign.

  • Herkenbaar, maar fris logo

    Het logo heeft een redesign gekregen, met behoud van diverse elementen.

  • Persoonlijke uitstraling

    De website straalt meer persoonlijkheid uit door het gebruik van foto’s van de mensen achter het bedrijf.

Logo en website

Logotraject

Voordat het logotraject kon starten, hebben wij een brandingssessie met de klant gehouden. Hierbij hebben we de huidige identiteit en stijl in kaart gebracht, samen met de wensen van de klant. Wat het logo betreft, bleken er verschillende varianten te bestaan. Om eenheid en herkenbaarheid te krijgen, hebben we deze teruggebracht naar één vernieuwd logo. We hebben besloten de rode kleur te behouden, vanwege de herkenbaarheid, maar wilden wel een frissere insteek gebruiken. De drie letters EVZ zijn met elkaar verbonden. Voor een frissere look and feel, hebben we minder en zachtere grijze tinten gebruikt.

De drie losse elementen onderaan het logo, die aan elkaar verbonden een piramide vormen, noemen we een trihedron. Deze wilde de klant graag behouden en hebben we dan ook in het nieuwe logo doorgevoerd.

Logo

Omdat EVZ inzet op een langdurige klantbinding, hebben we de letters symbolisch aan elkaar gezet in het logo.

Lotte Roetert

Website

De huidige website was gedateerd en kon ook een opfrisbeurt gebruiken. Hiervoor hebben wij een volledig nieuw webdesign gemaakt.

Bekijk de website

Belangrijk bij de nieuwe website was:

  • Persoonlijke uitstraling: de mensen achter EVZ goed in beeld brengen. Zowel op de teampagina als door de rest van de website heen in sfeerfoto’s. Om deze foto’s te maken, zijn wij met een externe fotograaf bij de klant op bezoek gegaan.
  • Diensten direct duidelijk maken: In het hoofdmenu zijn direct de diensten zichtbaar, met subitems. Overige onderwerpen zijn te vinden in het topmenu. Dat is voor de bezoeker prettiger én gunstiger voor de vindbaarheid.
  • Laten zien voor welke branches EVZ werkzaam is: dit hebben we door middel van landingspagina’s gedaan. Dit zorgt voor herkenning en vertrouwen.
  • Goede call-to-actions: de lezer moet meteen weten waar hij actie kan ondernemen (zoals contact opnemen).
  • Content: de content van de oude website is, zo krijgt de klant regelmatig te horen, erg informatief. Deze kon alleen in iets vlottere taal neergezet worden. Wij hebben daarom alle teksten, met uitzondering van de publicaties en nieuwsberichten, herschreven.
Website

Over EVZ

EVZ organisatie-advies is al meer dan 30 jaar specialist en dienstverlener op het gebied van HR. EVZ ondersteunt, begeleidt en adviseert rond verschillende (bedrijfskundige) thema’s op HR-gebied.

Geïnteresseerd na het bekijken van dit project?

Neem contact op
Wij werken onder andere voor