Magazines

Het laten ontwikkelen van je eigen magazine is voor veel bedrijven een investering, maar wel een hele slimme! Er zijn verschillende redenen en invalshoeken voor het laten maken een een magazine, maar de intentie is altijd hetzelfde: het vergroten van je zichtbaarheid en verhogen van je attentiewaarde.

Soorten magazines

Magazines zijn er in vele soorten en maten. Je heb allereerst al keuze tussen een fysiek en een digitaal magazine. Wat voor soort magazine voor jou de beste optie is, is afhankelijk van meerdere factoren. Het is handig om je bij het bepalen hiervan als eerste af te vragen: “Wie is mijn doelgroep?” Daarnaast is het belangrijk om te weten of het een eenmalige uitgave is of een periodieke. En natuurlijk spelen je eigen voorkeuren en smaak mee. Je moet het resultaat straks immers wel met trots kunnen uitgeven. Om je een idee te geven van de soorten magazines die er mogelijk zijn, noemen we er een aantal:

  • Bedrijfsmagazine
  • Klantenmagazine
  • Personeelsblad
  • Eventbrochure
  • Periodiek nieuwsmagazine
  • Jubileumuitgave
  • Thematisch magazine

Eigen (bedrijfs)magazine laten maken

Bij het maken van een bedrijfsmagazine of ander soort magazine is het belangrijk eerst vast te stellen wat het doel hiervan is. Wil je je nieuwe product promoten, op een verrassende manier je jaarcijfers presenteren of al je klanten laten kennismaken met een nieuwe invalshoek van je bedrijf? Of je doel bereikt wordt, hangt natuurlijk voor een groot deel af van de uitvoering. We hebben het dan over zowel het ontwerp van het magazine als de inhoud. Denk aan goed geschreven artikelen, passend beeldmateriaal en indien wenselijk ruimte voor advertenties. Wij kunnen je helpen door te adviseren of in de uitvoering: maar net wat jij fijn vindt.

Magazine laten drukken of een e-magazine?

Wil je een fysiek magazine uitbrengen of ga je je tijdschrift verspreiden via digitale kanalen? Voor beide opties is wat te zeggen, er zitten zowel voor- als nadelen aan. Zo komt er bij het laten drukken van je magazine nogal een aantal aspecten kijken: de keuze voor een passend papiersoort, druktechniek en de oplage, bijvoorbeeld.

Bedrijfsmagazine: tastbare marketing op je deurmat

Bij een e-magazine hoef je je met bovenstaande vragen niet druk te maken. Bovendien biedt het ten opzichte van een gedrukte versie de mogelijkheid om interactie toe te voegen. Dit kan al heel simpel met een bladerfunctie en het toevoegen van linkjes, maar je kunt ook wat meer uitpakken door middel van een slideshow, een video of een geanimeerd menu.

Een fysiek exemplaar “voelt” echter heel wat bijzonderder aan en kan met de juiste papiersoort en het juiste formaat een echte eyecatcher zijn. Groot voordeel van een fysiek magazine is dat het een stuk minder vluchtig is dan haar digitale zusje. Je doelgroep zal er echt even goed voor willen zitten en de tijd nemen om je fysieke magazine te bekijken, te lezen en misschein wel te bewaren.

Enthousiast geworden over de mogelijkheden van het ontwikkelen van een magazine? We nemen graag samen de wensen door zodat we een passende oplossing kunnen uitwerken.

Meer zichtbaarheid dankzij een fris design?

Neem contact op

Ons team