Logo- en websitevernieuwing voor Isidorus Hoeve
Begin dit jaar hebben wij weer eens een kop koffie gedronken bij onze klant Isidorus Hoeve. Zij waren toe aan vernieuwing van hun stijl. Wij hebben daarom het logo mogen vernieuwen, waarna we ook veel van hun uitingen een opfrisbeurt mochten geven. Daaronder valt ook de website. Een beginnend ideetje van onze designers ontkiemde in een complete verfrissing van de stijl, waar de klant erg tevreden over is!
-
Creativiteit met letters
Letters en beeldmerken zijn op creatieve wijze samengebracht in het logo.
-
Compleet project
Naast het realiseren van de nieuwe website, mochten we hier ook alle tekst voor verzorgen.
Logo ontwerp
Voor een nieuw logo heeft de klant een verzameling voorbeelden aangeleverd van wat hij mooi vindt. Van daaruit heeft onze designer Mandy een logo ontworpen. “Ik speel graag met letters, wat ik hierin ook heb gedaan. Zo heb ik het blaadje gebruikt als ‘o’. Het logo bestaat in zijn totaliteit uit twee blaadjes met een steel; een plant die in bloei staat. De bedrijfsnaam bestaat uit twee losse woorden, waar ik het beeldmerk perfect tussen kon plaatsen.”
We hebben in het logo gebruikgemaakt van een strak, schreefloos lettertype met een lichtgroene kleur. Die kleur was belangrijk, want deze kwam terug in alle voorbeelden die de klant aandroeg.
Door het blaadje te gebruiken als één van de letters, wordt het beeldmerk echt onderdeel van het logo.
Celeste Steensma
Webdesign
Het logo is vernieuwd en dat betekent natuurlijk ook dat dit terug moet komen in de uitingen van het bedrijf. Op flyers en in advertenties, maar we hebben ook nieuwe visitekaartjes opgemaakt met deze nieuwe stijl. En daarna was de website ook toe aan vernieuwing waardoor wij een compleet nieuwe website hebben mogen realiseren. Tirza is aan de slag gegaan met een fris webdesign, passend bij de stijl van het nieuwe logo. Op de website zijn de diensten centraal gezet met daarbij prachtige foto's van projecten.
Tekst en optimalisatie
De nieuwe website was een totaalproject, waarbij we óók de tekst mochten verzorgen. Anouk is aangeschoven aan tafel bij het hoveniersbedrijf en heeft alle informatie met de klant besproken die nog miste op de oude website. De huidige informatie, samen met de nieuwe, is gebruikt om de teksten op te frissen én om te zorgen voor een betere vindbaarheid in de zoekmachine.
Er is besproken hoe we het menu het meest logisch konden indelen en waar het bedrijf op gevonden wil worden. Alle diensten zijn doordacht gepositioneerd en daarnaast hebben we landingspagina’s geschreven, om op specifieke zoektermen gevonden te worden. Zo is het voor Isidorus hoeve bijvoorbeeld belangrijk om gevonden te worden op termen die te maken hebben met tuinen en speelpleinen bij scholen en kinderdagverblijven. Eén van de specialisaties van het bedrijf.
Social media
Natuurlijk is social media niet te missen als het gaat om marketinguitingen. Om inspiratie te bieden en bijvoorbeeld vacatures te delen, hebben wij een social mediastramien ontworpen dat past bij de nieuwe stijl van de website. Daarmee delen we nieuws, vacatures, projecten en bijvoorbeeld blogs. Zo zijn de berichten van het bedrijf herkenbaar en professioneel.
Over Isidorus Hoeve
Hoveniersbedrijf Isidorus Hoeve is gespecialiseerd in het ontwerpen, aanleggen en onderhouden van tuinen en groen. Het bedrijf zit gevestigd in Twello en Vorden en voert zowel grote als kleine projecten uit. Van groenonderhoud tot aan het aanleggen van sproei-installaties en zwemvijvers.