Rebranding & marketing bij Jan Zevenhuizen
Jan Zevenhuizen is al decennialang een begrip in en rond Apeldoorn. De meesten zullen het groene logo dan ook wel kennen. Ondanks het herkenbare logo, was het tijd om dit eens, om in vaktermen te spreken, op de schop te nemen. De herkenbaarheid blijft, maar het logo en ook de huisstijl mocht in een nieuw jasje worden gestoken. In lijn met de nieuwe stijl, mochten we vervolgens nieuwe huisstijldragers, zoals een website en social media stramien ontwerpen.
-
Herkenbaar, maar uniek
Een eigen stijl, met een knipoog naar het zusterbedrijf
-
Totaalproject
Van de stijl tot aan de content: alles mochten wij vernieuwen
Logo en pay-off
Het groen waaraan iedereen Jan Zevenhuizen herkent, is een factor die blijft. We hebben medewerkers actief bij het proces betrokken en ook uit hun input blijkt dat de groene kleur moest blijven. De kleur groen is alleen veranderd in een frissere tint, turquoise. Dat ligt in lijn met zusterbedrijf Van Gerrevink, die turquoise blauw gebruikt.
Het nieuwe logo bestaat uit de bedrijfsnaam, samen met de pay-off die wij bedacht hebben: Daar kun je op bouwen. Het dubbelzinnige karakter van de pay-off spreekt aardig voor zich.
Ook een onderdeel van het logo is het beeldmerk, dat bestaat uit zeven dakjes die samen een bandenspoor vormen. Ook het logo is in lijn met zusterbedrijf Van Gerrevink.
Huisstijl
Een belangrijk element van de huisstijl die wij hebben ontworpen, zijn de dakjes in het logo. Deze komen op verschillende plekken terug. Bovendien is de kleur oranje opgenomen in de stijl. Waarom dan juist oranje? Jan Zevenhuizen is sinds dit jaar onderdeel van Van Gerrevink. De oranje kleur in de huisstijl is de kleur van zusterbedrijf Van Gerrevink. De kleur dient als accentkleur.
Er is nóg een element van Van Gerrevink opgenomen in de stijl van Jan Zevenhuizen, namelijk het lettertype Museo Sans. Dankzij gebruik van de kleur en het lettertype van het zusterbedrijf, is er eenheid tussen de twee bedrijven, maar hebben ze toch ook beiden een eigen stijl.
- de dakjes vormen een huisstijlelement
- De oranje kleur van Van Gerrevink is onderdeel van de huisstijl, omdat Van Gerrevink een zusterbedrijf is. Oranje als accentkleur komt overal terug (bijvoorbeeld op de website of op de vrachtwagens)
- Hetzelfde geldt voor het lettertype Museo Sans
- We hebben stoere foto’s laten maken door Pascal Goudkuil, dus communicatie-uitingen zijn voorzien van eigen beeldmateriaal
- In deze stijl hebben we ook uitingen zoals wegbewijzering, bedrijfskleding en autobestickering verzorgd!
Binnen no-time heeft Nicky samen met haar collega’s gezorgd voor een complete rebranding die aansluit op ons zusterbedrijf van Gerrevink. - Mike Brummans, commercieel directeur
Website
De website was ook toe aan vernieuwing. Het is immers belangrijk dat de website in lijn is met de huisstijl. Omdat de website behoorlijk verouderd was, was het het slimste om hem helemaal te vernieuwen.
Samen met de klant hebben we besloten het raamwerk van de website van zusterbedrijf Van Gerrevink te gebruiken. Zo is er eenheid tussen de twee bedrijven te zien, maar houden ze wel beiden hun eigen stijl.
Op de nieuwe website is de typische groene kleur van Jan Zevenhuizen overal te zien, aangevuld met een lichtere en een donkerdere tint. Met de kleur oranje zijn call to actions en buttons duidelijk in beeld gebracht.
We hebben de website gevuld met stoer en modern beeldmateriaal, speciaal gemaakt door fotograaf Pascal Goudkuil. Zo laten de website en andere uitingen waar deze beelden terugkomen, duidelijk zien wat Jan Zevenhuizen doet.
De dakjes vormen een vast huisstijlelement dat op verschillende plekken terugkomt.
Tirza Braakman
Content
Om de website echt ‘body’ te geven, zijn we ook aan de slag gegaan met het schrijven van de content voor de website. We hebben met de klant bepaald in welke tone of voice zij zich nu eigenlijk thuisvoelen. Ofwel: in welke stijl spreken jullie het liefst je klanten en relaties aan? We hebben daarnaast samen met de klant geïnventariseerd welke informatie er op de website getoond moet worden. Op die manier hebben we uiteindelijk een website neergezet waarin (potentiële) klanten direct de informatie kunnen vinden die ze zoeken.
Alle diensten worden uitgelicht en bovendien hebben we een pagina gemaakt over ‘engineering’. Daarin staat stapsgewijs beschreven hoe Jan Zevenhuizen in het voortraject al kan meekijken en adviseren. Naast de dienstverlening worden er verschillende toonaangevende projecten uitgelicht.
De samenwerking met Dunique is super verlopen. Na de presentatie van Patrick en Nicky met het plan van aanpak zijn we gezamenlijk aan de slag gegaan. - Mike Brummans, commercieel directeur
En zijn we dan nu klaar? Het antwoord voel je misschien al aankomen: nee. Het is belangrijk om content te blijven aanvullen en verrijken, onder andere voor de vindbaarheid van de website. Zaken zoals projecten en vacatures blijven we continu bijwerken voor Jan Zevenhuizen. Daarnaast delen we periodiek passende content op de social mediakanalen. Het is een doorlopende samenwerking waarin we continu blijven monitoren en bijsturen!
Over Jan Zevenhuizen
Jan Zevenhuizen is bijna 100 jaar gespecialiseerd in alles wat te maken heeft met de civiele aannemerij, maar ook bodemsanering, sloopwerk en transport behoren tot hun specialisatie.