Rebranding bij Hegin
Soms is een bedrijf toe aan verfrissing. Het kan zijn dat je je bedrijf wilt moderniseren om met de tijd mee te gaan, of omdat er veranderingen zijn doorgevoerd. Vooral dat laatste was bij onze klant Hegin het geval, voor wie we in de afgelopen jaren al meerdere opdrachten hebben mogen uitvoeren. Denk aan het maken van een website, drukwerk en beurswanden. Dit keer mochten we de gehele huisstijl en het logo opnieuw onder de loep nemen.
-
Brandingsessie
Van tevoren de identiteit, doelgroep en sterke punten vastleggen.
-
Frisse huisstijl van deze tijd
Een frisse huisstijl, die nog wél herkenbaar is en past bij het zusterbedrijf.
Opfrisser
De mensen van Hegin waren op zoek naar een nieuwe, frisse stijl van deze tijd. Eentje die bovendien past bij de stijl van zusterbedrijf Ko-ar. Daar kunnen wij natuurlijk veel in betekenen. Voordat we aan de slag gingen, hebben we een brandingsessie gedaan met Hegin, waarbij we de identiteit, doelgroep en sterkte punten van het bedrijf hebben vastgesteld. Ook hebben we de marktontwikkelingen van de laatste jaren besproken.
Logo
Na de brandingsessie kregen we een goed actueel beeld van Hegin als bedrijf. Zo zijn hun belangrijkste kernwaarden innovatie, kwaliteit en meedenken. Het logo moest die innovatie uitstralen en daarnaast ook jong, dynamisch en sprankelend overkomen.
De blauwe kleur van het logo heeft een opfrisser gekregen en heeft nu een zakelijke, moderne uitstraling. De letter ‘H’ bestaat uit kleine bolletjes met verbindingen ertussen. Dat staat symbool voor wat Hegin doet: de processen van oppervlaktebehandelingen, waarbij nieuwe verbindingen worden aangegaan.
Pay-off
Als versterking op de uitingen mochten we ook nadenken over een nieuwe pay-off voor het merk. Dat was altijd ‘Metalfinishing’ en is nu gewijzigd in ‘Surface Solutions’. Dat verwijst zowel naar de dienstverlening als de werkwijze. Hegin wil namelijk uitdragen dat zij altijd in oplossingen denkt.
Huisstijl
Belangrijk bij de huisstijl bleek dat deze moest passen bij Ko-ar, het zusterbedrijf van Hegin. Dit bedrijf heeft roze en grijze kleuren in de huisstijl verwerkt. Daarnaast zijn ook de eigen kleuren van Hegin gebruikt; een donkerblauwe kleur met een gele accentkleur en een wat lichtere blauwe kleur. Om de huisstijl te laten aansluiten bij het logo, hebben we gebruikgemaakt van ronde vormen.
De huisstijl is terug te vinden in briefpapier, enveloppen, een PowerPoint-sjabloon en visitekaartjes. En ook in de beursopstelling was de nieuwe stijl te bewonderen!
Website
Een nieuwe huisstijl en nieuw logo moeten natuurlijk ook worden verwerkt op de website. Daarom hebben we ook deze onder handen genomen. We hebben door middel van een nieuw webdesign te maken en te implementeren gezorgd dat de huisstijl op een frisse en herkenbare manier online terugkomt.
Dankzij een brandingsessie hebben we een goed en actueel beeld van de identiteit en waarden van het bedrijf. Die input is onmisbaar bij het vernieuwen van de huisstijl.
Tirza Braakman
Over Hegin
Hegin is al meer dan 60 jaar specialist in oppervlaktebehandelingen voor metaal. Het bedrijf is actief in zowel het adviseren over als het uitvoeren van deze behandelingen.