Wapeningsstaal op de kaart: nieuwe website voor branchevereniging VWN

Hoe maak je een website die als één gezicht naar buiten treedt voor een vereniging van 60 leden? En hoe kan deze verschillende doelgroepen bedienen? Deze uitdaging gingen wij met Vereniging Wapenstaal Nederland (VWN) aan.

Verenigingswebsite voor wapeningsstaal

De website van de Vereniging Wapeningsstaal Nederland was aan vernieuwing toe. Het huidige design en de techniek waren niet meer toereikend. Aanvullend is de vereniging druk bezig de sector wapeningsstaal op een positieve manier op de kaart te zetten. Een nieuwe, frisse website is hiervoor een perfect instrument.

Wensenpakket voor de website

  • Nieuw webdesign dat past bij de identiteit van de vereniging en branche
  • Rekening houden met de doelgroepen leden, branche en werkzoekenden
  • De drie pijlers van de vereniging duidelijk maken
  • Ruimte voor blog en nieuws
  • Ruimte voor ledenprofielen
  • Aansturen op lid worden

Resultaat

Het is een overzichtelijke en frisse website geworden, waar de sector centraal staat. De website bedient drie verschillende doelgroepen. Leden, mensen uit de branche en werkzoekenden. Door een heldere structuur te hanteren weet je precies waar je terecht kunt als je meer wilt lezen voor een bepaalde doelgroep.

De drie belangrijkste werkzaamheden – pijlers – van de vereniging spelen ook een prominente rol in de website. Dit zijn: techniek, opleiding en promotie. Op de homepage kan er vanuit die drie pijlers worden genavigeerd naar specifieke pagina’s over deze onderwerpen.

Door de hele website heen worden er verwijzingen gemaakt naar verwante pagina’s. Ben je als bezoeker bijvoorbeeld de pagina over werkzoekenden aan het bekijken, dan zie je onderaan blokken met informatie over vacatures of opleidingen. De website is zo gemaakt dat de vereniging bij elke pagina zelf kan aangeven welke pagina’s er nog meer relevant zijn. Zo wordt de bezoeker voorzien van de meest relevante informatie.

Bekijk het resultaat!

Design van de website

Het design heeft een flinke opfrisser gekregen. Door met authentieke en moderne lettertypes te worden krijgt het design een moderne look. Het kleurgebruik is geïnspireerd op de huisstijl van de vereniging, maar zo toegepast dat dit een mooie balans krijgt tussen een zakelijke en persoonlijke uitstraling.

Content management systeem

De website is volledig geüpdatet volgens de laatste technieken en draait op ExpressionEngineCMS 5. Hiermee kan de vereniging heel eenvoudig zelf de content beheren.

Op zoek naar de juiste tone of voice

Alle webteksten hebben wij opgefrist en geredigeerd. Deze zijn nu sprekend en to-the-point, voor alle drie de doelgroepen.

Als je elkaar onderling aanspreekt met ‘je’, waarom zou je dan op de website ‘u’ gebruiken?

De vereniging was zoekende naar de juiste tone of voice en heeft ons ingeschakeld voor advies. Wij kwamen gezamenlijk tot de conclusie dat de vereniging zich onderscheidt door haar persoonlijke sfeer en onderlinge omgang. Tutoyeren op de website bleek de meest logische keuze. Waarom zou je, als je elkaar onderling in e-mails en in persoon aanspreekt met je, op de website u gebruiken?

Over Vereniging Wapeningsstaal Nederland

VWN (Vereniging Wapeningsstaal Nederland) is het gezicht van de wapeningsector. Bij de vereniging zijn zo’n 60 bedrijven aangesloten die over het hele land verspreid zitten. De vereniging maakt zich hard voor de belangen van deze bedrijven en het imago van de sector. Ook verzorgt zij scholingen en opleidingen.

Meer weten over het ontwerp van een website?

Is jouw website toe aan vernieuwing?

Neem contact op
Wij werken onder andere voor