Branding en content marketing voor AI-Gilde

Een nieuwe klant, in een erg interessant vakgebied! Eind 2020 maakten we kennis met het AI-Gilde. Een groep van vijf managementconsultants, trainers en coaches, die zich bezighouden met verandermanagement door middel van appreciative inquiry (AI). Een onderwerp waarbij we niet konden wachten ons erin te verdiepen! Hoe maken we dit onderwerp toegankelijk en hoe communiceren we het naar de doelgroep?

  • Zichtbaarheid vergroten

    Door ondersteuning op het gebied van content marketing.

  • Passende stijl en tone of voice

    Het AI-Gilde was nog zoekende naar een stijl en manier van spreken die bij ze past. Hier hebben wij ze bij geholpen.

  • Uitingen in de nieuwe stijl

    De stijl hebben we direct kunnen doorvoeren in veel uitingen die op het wensenlijstje van het Gilde stonden.

Content & Branding

Passende stijl

Om uitingen te maken, moet je eerst een vaste stijl en tone of voice (manier van spreken) vaststellen Hoe spreken we de doelgroep aan; formeel, informeel, direct, losjes…? Het AI-Gilde was nog zoekende naar een passende stijl en tone of voice, waarbij wij de leden hebben geholpen. Door (via Zoom in deze tijd) kennis te maken en samen te brainstormen, zijn we tot een passende stijl en tone of voice gekomen. Het is als het ware een kapstok om de uitingen aan op te hangen. Denk hierbij aan uitingen als Facebook- en LinkedInposts, webpagina’s en brochures.

Passende stijl

Een goede tone of voice past bij jouw bedrijf én spreekt je doelgroep aan.

Anouk Legtenberg

Social media ondersteuning

We bieden onze klanten ook social media ondersteuning. Social media kanalen onderhouden voor je bedrijf kan een tijdrovende klus zijn. Daarom namen we dit ook voor het AI-Gilde uit handen. We bespreken met de klant wat er allemaal op de kanalen kan worden gecommuniceerd en verwerken dit in een heldere, overzichtelijke planning. Voor elk soort post (denk aan weetjes, reviews of prikkelende vragen) is een herkenbare opzet gemaakt in een stijl die past bij het AI-Gilde. En natuurlijk is er ook ruimte in de planning voor leuke nieuwtjes en inhakers, zoals Kerst
of Oud & Nieuw.

Social media

Boekpromotie

De leden van het AI-Gilde hebben gezamenlijk een boek uitgebracht. Reden voor een (online) proostmoment, maar ook voor een campagne! Hiervoor hebben we verschillende uitingen en bovendien een slogan gemaakt. Het boek is iets om trots op te zijn en wat gezien mag worden! Daarom kom je hem tegen:

  • in headers op Facebook en LinkedIn;
  • in e-mailhandtekeningen van de leden;
  • als kader op de profielfoto’s van de leden;
  • landingspagina op de website;
  • brieven verstuurd naar co-auteurs;
  • diverse social mediaberichten: boekaankondigingen, referenties, inhakers.

En de slogan? Daar hebben we druk over gebrainstormd. Het moet de lading dekken en tegelijkertijd pakkend zijn. We kwamen op de volgende zin: “Voor de verandering”. Dit voelde voor iedereen als een geschikte, pakkende slogan!

Boek-promotie

Brochure

Bij een aantal cursussen van het AI-Gilde zit ook een digitale brochure. Met informatie van het AI-Gilde hebben we deze in begrijpelijke, toegankelijke maar professionele taal geschreven. Ook de opmaak is in een compleet nieuw, fris jasje gegoten.

Sjablonen

In de nieuwe, frisse stijl van het AI-Gilde hebben we bovendien sjablonen voor Word en Powerpoint mogen maken. Hiermee kunnen de leden op professionele en herkenbare wijze informatie delen en presenteren!

Word sjabloon

Over het AI-Gilde

Het AI-Gilde bestaat uit vijf ondernemers die werkzaam zijn als consultant, trainer en coach op gebied van verandermanagement. Zij maken hierbij gebruik van een waarderende onderzoeksmethode, die appreciative inquiry heet.

Geïnteresseerd na het bekijken van dit project?

Neem contact op
Wij werken onder andere voor