Wervingscampagne voor Van den Berg Schilders

Veel bedrijven in allerlei branches staan momenteel te springen om personeel. Ook Van den Berg Schilders kan extra mensen gebruiken. Wij hebben hen daarom geholpen bij het werven van schilders op elk niveau. Met het concept ‘4 dagen werken, 3 dagen weekend’ wil Van den Berg Schilders het aantrekkelijker maken voor schilders om bij hen te komen werken. We pakken met dit concept op verschillende kanalen uit.

  • Compleet concept

    We hebben gebrainstormd voor en met de klant over de juiste uitingen en pakkende teksten en beelden.

  • On- en offline

    Een krachtige combinatie van online en offline communicatie.

  • Werken-bij pagina

    Alles verwijst naar de werken-bij pagina waar alle informatie op te vinden is.

Wervings-campagne

Bekend bedrijf

Omdat wij in het verleden ook de website voor Van den Berg Schilders hebben mogen ontwerpen, bouwen en vullen, was de (huis)stijl ons al bekend. En ook de social mediakanalen (Facebook, Instagram en LinkedIn) hebben wij al twee jaar in beheer en voorzien wij van content. Daardoor hebben wij al kennis over het bedrijf.

Wat wél nieuw was, was het concept van de vierdaagse werkweek en Van den Berg Schilders als werkgever. Om dit duidelijk te krijgen, hebben we met de klant gezeten op locatie. Ook hebben we telefonisch een aantal medewerkers gesproken.

Brainstorm en concept

De informatie is er. Maar hoe gaan we dit verwoorden en in beeld brengen? Onderling hebben we een brainstorm gehad over een overkoepelend concept en welke uitingen er nodig zijn. Zowel de offline als online uitingen hangen we op aan het idee van: een vrije schilder, een blije schilder. Dit vertelt kort en duidelijk wat je kunt verwachten als schilder. Op alle uitingen komt dit terug. Door de herhaling krijgt de doelgroep een gevoel van herkenbaarheid en blijft het beter hangen.

Brain-storm

Fotografie

Om op alle uitingen gebruik te kunnen maken van eigen, realistisch beeldmateriaal van eigen mensen, zijn er op locatie foto’s gemaakt door een fotograaf. Voor de fotografie hebben wij door middel van een moodboard en nadere uitleg een briefing gemaakt, waarna de fotograaf op locatie aan de slag kon.

De foto’s van de mensen van Van den Berg Schilders vind je terug in:

  • A0 posters langs de weg
  • Een werken-bij pagina met een vacatureoverzicht en interviews met medewerkers
  • Periodieke social mediaberichten
  • Advertenties op Facebook en Instagram

Bekijk de werken-bij pagina!

Foto's

Cross mediale aanpak

Alle uitingen verwijzen naar de werken-bij pagina. Wie geïnteresseerd is in één van de drie vacatures, kan door middel van het sollicitatieformulier op de vacaturepagina eenvoudig solliciteren.

Zonder lange motivatiebrief en uitgebreide cv’s. Gewoon door de nodige gegevens in te vullen en een kort bericht achter te laten. Zo blijft het laagdrempelig voor de doelgroep én hoeven ze bij Van den Berg Schilders geen ellenlange sollicitatiebrieven te lezen. Bij Van den Berg Schilders drinken ze liever een kop koffie met de kandidaat om deze beter te leren kennen.

Cross-mediaal

Over Van den Berg Schilders

Als familiebedrijf heeft Van den Berg Schilders al ruim een eeuw ervaring in het schildersvak. In de loop van de jaren heeft het bedrijf zich ontwikkeld tot totaalleverancier van al het onderhoud aan woningen en vastgoed. Naast schilderen biedt Van den Berg Schilders diensten aan zoals verduurzaming van woningen en vastgoed, beglazing en onderhoudsplannen.

Geïnteresseerd na het bekijken van dit project?

Neem contact op
Wij werken onder andere voor