Heerde op de kaart: logo, magazine en website voor Visit Heerde

Heerde op de kaart zetten, hoe doe je dat? Visit Heerde benaderde ons voor een leuk en uitdagend city marketing project, waarbij wij verantwoordelijk waren voor het totaalpakket: een logo, magazine en website.

Recreëren in Heerde

Nieuw logo, magazine & website

Heerde, prachtig gelegen aan de rand van de Veluwe en naast de IJssel, is een bijzondere plek om te recreëren en om vakantie te vieren. Aan Visit Heerde de taak om dit kenbaar te maken aan vakantiegangers, toeristen, dagjesmensen, recreanten en inwoners. Wij werden op onze beurt dan weer benaderd om dit project een gezicht te geven met een nieuw logo, een magazine en een website.

Heerde is het waard om te bezoeken!

Logo-ontwerp voor Visit Heerde

De identiteit van een merk begint bij een sterk logo. Wij mochten deze voor Visit Heerde realiseren. In het logo van Visit Heerde komen de twee belangrijkste kenmerken van de ligging naar voren: De Veluwe en de IJssel. Het hert staat voor De Veluwe en het watergolfje eronder voor de IJssel. Daarnaast staat het golfje voor al het andere water bij Heerde: beken, sprengen, kanaal en weteringen. Met het logo hebben wij een krachtig, herkenbaar en tijdloos beeldmerk neergezet van Visit Heerde.

Veluwe & IJssel

Opmaak magazine

In hechte samenwerking met het marketingteam van Visit Heerde hebben wij de eerste editie van het jaarlijkse magazine uitgebracht. Het magazine wordt verspreid onder inwoners van de gemeente, maar ook uitgestald en uitgedeeld bij toeristische plekken als campings en Toeristen Informatie Punten. Er zijn dus twee doelgroepen: toeristen en inwoners. Het magazine is voorzien van hotspots, evenementen en advertorials. Er wordt onderscheid gemaakt tussen redactionele artikelen en advertorials. Zo is er een duidelijk verschil tussen artikelen die door bedrijven zijn aangeleverd en artikelen die door de redactie zijn geschreven. Advertorials zijn voor bedrijven uit Heerde en omgeving een mooie gelegenheid om zichzelf te presenteren aan de verschillende doelgroepen waaronder het magazine wordt verspreid.

Het magazine heeft een oplage van 15.000 en is gedrukt op BioTop-papier (milieuvriendelijk), waardoor het een natuurlijke uitstraling krijgt. En dat is precies waar Visit Heerde voor staat!

15.000 stuks

Vormgeving en bouw website

Natuurlijk hoort er bij dit project een website. Visitheerde.com laat de bezoeker kennismaken met de bezienswaardigheden, monumenten, wandelroutes, (culturele) hotspots en natuur uit de regio. Kortom: wil je een dagje recreëren in Heerde, dan is Visitheerde.com je eerste halte! Of je nou inwoner van Heerde bent, rustzoeker, cultuurliefhebber of wandelaar. De website spreekt meerdere doelgroepen aan.

Er wordt in Heerde van alles georganiseerd. Hiervoor hebben wij een evenementenkalender in het leven geroepen. Omdat wij de website hebben gerealiseerd in het ExpressionEngine CMS, kan het team van Visit Heerde heel makkelijk zelf evenementen toevoegen.

Het is een sfeervolle website geworden, met veel eigen beeldmateriaal. Benieuwd naar het eindresultaat? Neem vooral een kijkje op visitheerde.com

Meer weten over het ontwikkelen logo, magazine of website?

Geïnteresseerd na het bekijken van dit project?

Neem contact op
Wij werken onder andere voor