Redesign logo voor Chocopresents

Chocopresents en Sweetpresents gaan samen verder onder de naam Chocopresents. Wij gaven het nieuwe Chocopresents een nieuwe look met een verfrist logo.

  • Verfrist logo

    Een nieuw, fris logo dat Chocopresents én Sweetpresents dekt.

  • Dekkend onderschrift

    Een pakkend, begrijpelijk en dekkend onderschrift als onderdeel van het ontwerp.

Oude situatie

In de oude situatie hanteert de webshop twee namen: Sweetpresents, voor drop en snoepgoed, en Chocopresents, voor de verkoop van (gepersonaliseerde) chocolade.

Redesign logo: nieuwe situatie

Klanten hoeven nog maar één naam te onthouden. Op één omgeving kunnen zij terecht voor de aankoop van snoepgoed, drop en chocolade.

Het bedrijf communiceert voortaan ook met één naam: Chocopresents. Chocopresents is een bekende naam in de regio waar ruim 90% van de omzet vandaan komt. Vandaar de keuze om deze naam volledig te hanteren als overkoepelende naam voor beide concepten.

Het onderschrift maakt dat het de lading dekt én je maar één naam hoeft te onthouden!

Tirza Braakman

Opfrisser

Het logo heeft een flinke opfrisser gehad. We hebben gekozen voor het karakteristieke lettertype “Bree”, wat een moderne en frisse uitstraling heeft. Voor het onderschrift hebben we een modern, schreefloos lettertype gekozen. De swirl uit de oude logo’s heeft voortaan een plekje gekregen in het onderschrift. Hierdoor krijgt het logo in zijn geheel een strakker uiterlijk.

Ook in het kleurgebruik heeft het logo een frissere uitstraling gekregen. In plaats van de rood in combinatie met bruin wordt nu een frisse, heldere kleur rood samen met een lichte blauw gebruikt.
Omdat de twee namen onder één naam verder gaan, is een nieuw onderschrift gewenst. Wat we gekozen hebben? Lees snel verder!

Onderschrift van het logo

Omdat de twee namen onder één naam verder gaan, is een nieuw onderschrift gewenst. Gekozen is voor:

“Chocolate, sweets & more”

Dit onderschrift vertelt precies wat de webshop verkoopt, het dekt de lading. In het Engels bekt het ook lekker.

Visitekaartjes

Bij een nieuw logo kunnen nieuwe visitekaartjes niet ontbreken. Geheel in lijn met de vernieuwde stijl hebben wij deze vormgegeven. Het zijn frisse en moderne kaartjes geworden met een persoonlijke touch. Een visitekaartje geeft een eerste indruk af, dus is het belangrijk dat deze aantrekkelijk zijn. Het moet aantrekkelijk zijn om contact op te nemen met degene waar het kaartje vandaan komt. Met dat in het achterhoofd, hebben we deze kaartjes ontworpen!

Meer weten over het realiseren van een logo en huisstijl?

Geïnteresseerd na het bekijken van dit project?

Neem contact op
Wij werken onder andere voor