Re-design logo en nieuwe huisstijl voor blikkenleverancier The Box

Opdracht aan Dunique

Het logo van The Box ging al weer aan aantal jaren mee en was wel toe aan een nieuwe, frisse look. Hierbij was het wel belangrijk dat het logo nog steeds herkenbaar blijft voor de grote klantenbase dit The Box in de loop van de jaren heeft opgebouwd. Het betreft dus echt een logoredesign.

Naast het hervormgeven van het logo is Dunique benaderd voor het ontwikkelen van een huisstijllijn. Deze bestaat uit:

  • visitekaartjes, meertalig
  • briefpapier & volgpapier
  • enveloppen in EA5 en EA4
  • complimentcard
  • sticker

Re-design logo

Om een logo op een herkenbare manier een make-over te geven is het belangrijk dat er een aantal belangrijke herkenningselementen bewaard blijven. In het geval van The Box ging dit om de twee huisstijlkleuren rood en blauw en een herkenbaar beeldmerk: een doos met geopend deksel. In het nieuwe logo zien we deze elementen dan ook duidelijk terug.

Wat wél veranderd is, is het lettertype. Het oorspronkelijke logo bevatte een klassiek schreeflettertype. Wij vinden The Box een modern en vooruitstrevend bedrijf en hebben er juist voor gekozen om een schreefloos lettertype in het logo toe te passen. Wel eentje met een duidelijk karakter, om het onderscheidend vermogen te benadrukken. Ook hebben we afscheid genomen van de hoofdletters; door de tekst in undercast te plaatsen komt het persoonlijke karakter van de blikkenleverancier mooi naar voren.

Ook anders is het weglaten van de decoratieve strepen. Door deze niet meer in het logo terug te laten komen komt het logo niet alleen stukken moderner over, ook komt het beeld duidelijker naar voren en meer tot zijn recht.

Nieuwe huisstijl

Gezamenlijk met een vernieuwde website en het nieuwe logo, leverden wij een huisstijllijn op. Hieronder vallen onder andere visitekaartjes en briefpapier. The Box is een internationaal bedrijf met vestigingen in Nederland, Finland en Engeland. Zij levert aan klanten door heel Europa, de uitingen moeten dus een internationaal publiek bedienen.

De verschillende uitingen zijn vormgegeven door gebruikt te maken van de huisstijl. Naast rood en blauw is er een derde kleur aan het pallet toegevoegd: fris lichtblauw. Ook is er gebruik gemaakt van geïllustreerde blikken. Door de lichtblauwe balk en de geïllustreerde blikken op de verschillende huisstijlelementen toe te passen, denk aan briefpapier, enveloppen, complimentcard en visitekaartjes, wordt de herkenbaarheid vergroot.

Over The Box

The Box is een Apeldoorns bedrijf met de grootste collectie standaard blikken in de Benelux. Naast een uitgebreide standaard collectie kunnen merken ook bij The Box terecht voor blikverpakkingen op maat. Zo ontwierp en ontwikkelde The Box al eerder blikverpakkingen voor producten van bekende merken als La Place, Vedett en USG Brands.

Meer weten over een (re-)design van logo en huisstijl?

Een passend concept bij jouw identiteit?

Neem contact op
Wij werken onder andere voor