Nieuwe website voor Gelre Koffie

Soms, wanneer je nog eens kritisch naar je website kijkt, kom je tot de conclusie dat deze wel weer eens toe is aan vernieuwing. Heel logisch, vooral met de veranderende eisen die aan een website worden gesteld, wil deze goed vindbaar zijn. Dit was bij Gelre Koffie het geval.

  • Gebruiksvriendelijk

    Eenvoudig navigeren met filters

  • Zet aan tot actie

    Call-to-actions op de juiste plekken

Waar moet je op letten?

De vraag: een nieuwe website

Om de website van Gelre Koffie weer helemaal optimaal te maken, bleek het het meest raadzaam om voor een compleet nieuwe website te gaan. Deze conclusie werd getrokken met het oog op Search Engine Optimization, ook wel zoekmachineoptimalisatie; het vindbaar maken van je website in de organische zoekresultaten van Google. Maar ook met de bril van een gebruiker is kritisch gekeken. De website mag gebruiksvriendelijker gemaakt worden voor de bezoeker, maar ook voor de beheerder. Zowel aan de voor- als de achterkant mag dan ook flink gesleuteld worden.

Filters maken het makkelijk

Nieuwe website met focus en filters

Op de website mag bovendien meer focus komen te liggen op koffiemachines, zodat écht direct duidelijk is wat Gelre Koffie te bieden heeft. Daarnaast leek het beter om refurbished koffiemachines apart te positioneren. Apart van alle nieuwe apparaten. Daarnaast kan het maken van een keuze voor de bezoeker wat makkelijker worden gemaakt, door filters in te voegen. Op de pagina van nieuwe koffiemachines kun je nu dan ook filteren op het soort automaat (bonen, freshbrew en instant) en op het merk koffiemachine.

Aanvullende mogelijkheden

Nog een belangrijk punt was het aanbieden van bijproducten, zoals vulling, schoonmaakmiddel et cetera. Gelre Koffie wilde deze uitsluitend aanbieden aan mensen die al klant zijn. Op die manier komt de focus het meest te liggen op de koffiemachines. De beschikbare koffiemachines zijn ook te bekijken in een showroom en dat is door middel van een aparte pagina duidelijk gemaakt. Daarbij wordt een kleine impressie gegeven van de showroom, met bijbehorende informatie en de trigger om de showroom te bezoeken.

Designkeuzes

Er is op de homepage gekozen voor een grote headerfoto, die direct de juiste sfeer creëert. In die afbeelding is meteen een button voor het maken van een afspraak en het bezoeken van de showroom geïmplementeerd. Dat is immers wat Gelre Koffie het liefste wil dat de zakelijke bezoeker doet. Onder de header staan de drie soorten koffiemachines uitgelicht, met daarbij een doorverwijzing naar de juiste categorie. Daardoor is meteen de diversiteit in het aanbod duidelijk.

Triggers

Onder de uitgelichte koffiemachines is een tekst te vinden over Gelre Koffie. Je wilt immers weten met wie je te maken hebt. Dit is bovendien een perfecte plek om door te verwijzen naar relevante (landings)pagina’s. Kom je op een detailpagina van een specifieke machine, dan vind je daar een button voor het opvragen van een offerte. Maar ook bezoekers die niet direct een offerte willen aanvragen, kunnen op een laagdrempelige manier informatie opvragen.

Het resultaat: een vernieuwde website met responsive design

Al deze handigheidjes zijn geïmplementeerd in een website in het CMS systeem ExpressionEngine. Dat maakt het eenvoudig om de responsive website te beheren en het biedt goede mogelijkheden om de website later eventueel uit te breiden.

Is jouw website aan vernieuwing toe? Neem gerust contact met ons op!

Bekijk de website!

Geïnteresseerd na het bekijken van dit project?

Neem contact op
Wij werken onder andere voor