Warm en fris logo voor Communicando

Wanneer je je eigen bedrijf start, staat een logo (laten) maken vaak bovenaan de to-do lijst. Een logo zorgt namelijk voor herkenbaarheid en maakt dat je dát uitstraalt wat je wilt uitstralen. Dat was bij Jackie, eigenaresse van Communicando het geval.

  • Warme, maar zakelijke uitstraling

    De wens was om warmte uit te stralen, maar om het tegelijkertijd zakelijk over te laten komen. Met een frisse kleur en golvende vormen hebben we dit gerealiseerd.

  • Duidelijk onderschrift

    Er is een onderschrift toegevoegd dat in een paar woorden duidelijk aangeeft wat het bedrijf te bieden heeft.

Logo ontwerp

Logo met onderschrift

Voor haar nieuwe bedrijf had Jackie een logo-ontwerp nodig. Een ontwerp met een warme uitstraling, maar dat ook zakelijk overkomt. Om duidelijk te maken wat Communicando te bieden heeft, mochten we er ook een passend onderschrift aan toevoegen.

Warm

Rust en golven

Communicatie gaat volgens Jackie vooral om luisteren. Om rust uit te stralen en deze luisterende houding over te brengen, is het logo rustig gehouden. In de letters zijn golven verwerkt en de kleur is een combinatie van groen en blauw. Dit verwijst naar de standplaats van Jackie. Ze gaat namelijk naar Italië verhuizen. De golven en de kleur van het logo verwijzen naar de Italiaanse zee.

Rust

De golven hebben een dubbele betekenis. Naast de zee, verwijzen ze ook naar de golflengtes waarop je communiceert. De golven maken het logo speels en uniek.

Tirza Braakman

Voor heldere communicatie

Als onderschrift is gekozen voor ‘Voor heldere communicatie’. Het zegt iets over de werkwijze van het bedrijf én geeft prijs wat het bedrijf doet. Dat is voornamelijk belangrijk bij nieuwe bedrijven zoals dat van Jackie.

Dekkend onder-schrift

Over Communicando

Met Communicando ondersteunt Jackie Pals bedrijven bij verschillende soorten communicatievraagstukken. Het woord Communicando is een samentrekking van de woorden communiceren en de Italiaanse vervoeging -ando, wat laat zien dat je het sámen doet. Jackie gelooft erin dat communiceren vooral over luisteren gaat. Het is iets wat je altijd samen doet, en niet alleen met woorden. Je communiceert ook door je lichaamstaal en intonatie. Of juist door wat je niet zegt.

Geïnteresseerd na het bekijken van dit project?

Neem contact op
Wij werken onder andere voor