Website voor September

Wonen bij September is kleinschalig wonen voor ouderen met dementie. De website, onder het domein WonenbijSeptember.nl, was sterk verouderd en toe aan vernieuwing! Het resultaat? Een overzichtelijke website met leefplezier als centraal thema.

  • Centraal thema

    De website moet leefplezier uitstralen. Dat is het thema waar het vooral om draait.

  • Voor meerdere doelgroepen

    Informatie verstrekken voor zowel (potentiële) bewoners als personeel.

Vraag van de klant

De huidige website was sterk verouderd en toe aan vernieuwing. Redenen voor vernieuwing? Een verouderd content management systeem, informatie op de website die niet volledig was en het miste de uitstraling die bij September hoort.

Samen met de marketeers van September zijn de uitgangspunten en kaders opgesteld voor het vernieuwen van de website. Onderstaande wensen zijn hieruit naar voren gekomen, zodat de website plaats biedt voor;

  • Leefplezier als centraal thema
  • Kennismaken met September
  • Het werven van bewoners
  • Vacatures voor medewerkers en vrijwilligers
  • Zorgprofessionals informeren

Resultaat van de website

Het is een moderne en overzichtelijke website geworden, waarbij we herkenbare huisstijlkleuren toepassen en September haar eigen beeldmateriaal gebruikt. Het thema ‘Leefplezier’ staat centraal en komt door de gemaakte keuzes goed naar voren.

Woonhuizen op de website

Eén van de belangrijkste aspecten op de website is het verstrekken van informatie en het werven van nieuwe bewoners. Voor een potentieel bewoner maken we het daarom zo makkelijk mogelijk om een geschikt en passend woonhuis te vinden. De overzichtspagina’s voor woonhuizen zijn zo ingericht dat de beschikbaarheid, het aantal kamers en de mogelijkheid om interesse te tonen of je in te schrijven in één oogopslag zichtbaar zijn. Wel zo makkelijk.

Verder op de pagina terug te vinden is aanvullende, relevante informatie over het woonhuis, zoals de geschiedenis en contactgegevens van de leidinggevende. Om een goed en volledig beeld te krijgen van het woonhuis en de leefomgeving wordt de pagina verder ondersteund met een fotogalerij onderaan de pagina.

De website nog persoonlijker

Omdat het leefplezier centraal staat bij September is de website voorzien van verhalen: verhalen uit de woonhuizen. Zowel bewoners als medewerkers krijgen een podium om hun verhalen te delen en zo een realistisch kijkje te geven in het dagelijks leven bij September. Dit gebeurt aan de hand van een aantal foto’s met begeleidende teksten.

Vacatureoverzicht op de website

Voor de vacatures is een overzicht gemaakt. Hierbij wordt ook gebruik gemaakt van een filtersysteem, zodat gezocht kan worden op vacatures binnen een woonhuis, functiegroep en/of dienstverband. Omdat de vacatures gekoppeld zijn aan de woonhuizen, worden deze direct voorzien van de juiste contactgegevens.

Informatieve website

De website heeft ook een informerend karakter. Zo is er informatie te vinden over de organisatie, Dementie of Alzheimer en samenwerkingen. Verder is er een agendafunctionaliteit en een nieuwsrubriek aanwezig en kan content eenvoudig gedeeld worden via social media kanalen.

Content management systeem

De website is gerealiseerd in het ExpressionEngineCMS, waardoor de website eenvoudig beheerd kan worden door de klant.

Over September

Bij September wonen mensen met dementie, zoals Alzheimer, in woonhuizen waar liefde, aandacht, betrokkenheid en gezelligheid voorop staan.

September maakt kleinschalig wonen met particuliere zorg mogelijk voor een bredere groep dan alleen vermogende mensen. Zij doen dit door slimmer te organiseren met minder management en meer mensen op de vloer.

Geïnteresseerd na het bekijken van dit project?

Neem contact op
Wij werken onder andere voor