Strategie & concept

Een nieuw product introduceren, je naamsbekendheid opkrikken of om een andere reden jouw bedrijf onder de aandacht brengen? De basis voor wat voor campagne of uiting dan ook, is een concept. En die moet passen in je strategie. Beide kunnen we voor je onder de loep nemen of compleet voor je creëren!

Strategie bepalen

​Voordat we aan de slag gaan met een concept en/of een campagne, is een heldere strategie nodig. We kijken naar het doel, de doelgroep en de identiteit van je bedrijf. Hiervoor gaan we graag met jou om de tafel voor een toffe brainstorm. Hierbij stellen we je vragen, waardoor we jou en je bedrijf goed leren kennen. Pas dan kunnen we verder. Aan de hand van het Brandkey model ontleden we als het ware je identiteit en werken we die verder uit in een strategie die pas bij jouw bedrijf.

Het DNA van je onderneming vormt de basis van je communicatiestrategie

Concept creëren

Zo. Je strategie staat. We kunnen een passend concept gaan creëren! Dat kun je zien als de ‘kapstok’ waaraan je alle uitingen ophangt. Zo krijg je eenheid in alles. Dezelfde stijl, dezelfde tone of voice, verschillende uitingen. Een concept is meer dan een idee. Het zijn meerdere denkbeelden samen.

Waar een idee één enkel denkbeeld is, vat een concept meestal meerdere denkbeelden samen

Stappenplan

Laat ons je begeleiden in het opstellen van jouw communicatiestrategie en het bedenken van een pakkend concept. Hoe we dat aanpakken? We doen alles in stappen, waar je jou uiteraard altijd bij betrekken.

  1. Identiteit bepalen (Brandkey-methode)
  2. Uitingen definiëren en concept uitwerken
  3. Uitingen realiseren
  4. Huisstijl bewaken en handhaven

Een passend concept bij jouw identiteit?

Neem contact op

Ons team