Social media campagne voor BrinQer
Een primeur voor BrinQer! De arbo-dienst organiseert voor het eerst een training Human Profiling. Dat moet natuurlijk onder de aandacht gebracht worden. Aan ons de taak om hier een social media campagne voor te bedenken en te realiseren.
-
Blogberichten promoten
Er worden blogberichten geschreven, die regelmatig gedeeld worden.
-
Advertentie-afbeeldingen
We maken passende, dekkende en vooral aansprekende afbeeldingen voor op social media.
Vraag van de klant
BrinQer geeft voor het eerst een training: Human Profiling. Tijdens deze training, die bedoeld is voor HR-medewerkers, leer je de lichaamstaal van je gesprekspartner lezen als een boek. Voor een HR-medewerker een fijne competentie, want hierdoor leert zij of hij de ander beter te begrepen en daarmee de ander helpen.
Omdat dit een primeur is is het van belang dat er een pakkende campagne omheen wordt bedacht. Doel hiervan is om de interesse te wekken van de juiste doelgroep: de HR-professional.
Het resultaat: wie lees jij?
De campagne bestaat uit blogberichten en advertentie-afbeeldingen. Ze worden afwisselend ingezet op LinkedIn en Facebook. Het onderwerp van de campagne is: “wie lees jij”. Het is een prikkelende vraag en vertelt in essentie ook waar de training Human Profiling over gaat: je leert namelijk je gesprekspartner te lezen.
Zowel in de afbeeldingen als in de blogartikelen verwijzen we naar de landingspagina over deze training. Daar kunnen geïnteresseerden meer lezen over het inhoudelijke en praktische deel van de training en zich inschrijven.
Advertentieafbeeldingen op LinkedIn en Facebook
Alle advertenties zijn in dezelfde herkenbare stijl uitgewerkt. Uiteraard komt hierin de huisstijl van BrinQer ook sterk naar voren. Op elke afbeelding is een portret van een ander persoon gebruikt. Het gezicht, en de gezichtsuitdrukking, staat hierin centraal. Naast de titel zie je verder telkens een button met ‘Training Human Profiling’. Ook hebben we de starttijd erbij gezet.
Blogartikelen op LinkedIn
Vijf verschillende onderwerpen: zien, luisteren, vragen stellen, vormen en helpen. De blogs zijn een vorm van contentmarketing, door de lezer deze blogs cadeau te geven wordt hij hopelijk geprikkeld om zich voor de cursus op te geven. In de blogs komen onderwerpen aan bod die in de training aan bod komen worden uitgelicht. Elk blogartikel wordt consequent afgesloten met een uitleg over Human Profiling en een verwijzing naar de landingspagina over deze training.
Over BrinQer
Het Apeldoornse BrinQer is een adviesbureau dat zich profileert en actief is in de zakelijke dienstverlening rondom thema’s als ziekte, verzuim en gedeeltelijke arbeidsgeschiktheid. BrinQer is opgericht door arbeidsdeskundigen met uitgebreide kennis van de sociale wetgeving en de publieke en private re-integratiebranche.
Kortgezegd zijn de diensten die BrinQer verleent als volgt op te delen:
- Arbodienstverlening
- Duurzame inzetbaarheid
- Re-integratie
- Hr & innovatie