One page website: iets voor jou?
Wil je meespelen op de markt, dan is een website wel echt een vereiste. Hiermee presenteer je je online en laat je zien wat je doet. En dat hoeft lang niet altijd heel uitgebreid. Een one page website kan een hele mooie optie zijn!
Wanneer is een one page website handig?
Een one pager kan heel veel voordelen hebben, maar is niet voor iedereen de beste optie. Een one page website is handig voor:
- Tijdelijke promoties, acties en campagnes
- Wie een persoonlijke website wil voor een klein bedrijf, zoals freelancers, trainers en sprekers. Maar ook bijvoorbeeld loodgieters of schilders kunnen hier baat bij hebben
- Wie een online visitekaartje wil
- Weinig content zal inzetten en geen plannen heeft de website op den duur uit te breiden
Kort, krachtig en voordelig
Een one page website bestaat uit één pagina en is dus vrij eenvoudig. Neemt niet weg dat je je er vaak professioneel en volledig mee kunt presenteren. Kijk bijvoorbeeld maar naar de one page website die we voor Recca Hairstyling hebben gerealiseerd, Bistro Vischmarkt49 of die voor Bed and Breakfast Kort Jakje. Een website van één pagina is lager in de kosten, doordat deze meestal geen ingewikkelde technische functies nodig heeft. Wist je bovendien dat deze websites erg mobielvriendelijk zijn?
Een one page website met sfeer
Bij veel single page websites wordt gebruikgemaakt van groot beeldmateriaal. Daar is zo’n website ook perfect voor geschikt. Een mooie mogelijkheid om er een ware visuele beleving van te maken. Laat de sfeer van jouw bedrijf naar voren komen. Strak? Huiselijk? Speels? Je kunt uitstralen wat je wilt uitstralen!
Waar bestaat een one page website uit?
Een one pager bevat dus relatief weinig content. Maar wat staat er dan wél op? Dat kun je natuurlijk helemaal zelf bepalen. Een aantal onderdelen vind je echter standaard op vrijwel elke single page website:
- Fotoslider (of video): om meteen een bepaalde indruk te maken en een sfeerimpressie te geven.
- Over ons en medewerkers: de bezoeker weet meteen met wie hij te maken heeft en of hij bij het juiste bedrijf is.
- Portfolio: hiermee laat je zien dat je ervaring hebt en dat wat jij oplevert, goed is.
- Producten/diensten: laat zien wat je te bieden hebt.
- Contactgegevens (en/of formulier): het moet eenvoudig zijn om contact met je op te nemen.
Is een one page website wat voor jou? Wij adviseren je graag!