Werven in deze tijd? Zo pak je dat slim aan

Nicky van Riggelen
11 December 2023
Geschreven door: Nicky van Riggelen

Bij de klantenservice, in de snackbar, in de winkel… Op bijna alle plekken merk je dat er krapte is als het gaat om personeel. Borden met ‘personeel gezocht’ kun je inmiddels rekenen tot het straatbeeld. Hoe kun je tegenwoordig met al die concurrentie nog succesvol werven? Bij Dunique denken we in mogelijkheden. We hebben tips voor je waarmee jij tóch die passende medewerker vindt voor jouw vacature.

Een werken-bij website

Heb je regelmatig meerdere vacatures openstaan, dan raden wij een werken-bij website aan. Dit is een website die vaak losstaat van de website van je bedrijf. Hierop kun je volledig inzetten op het bereiken en overtuigen van jouw potentiële medewerkers. Op de werken-bij website plaats je vacatures, maar laat je ook zien hoe het is om binnen jouw bedrijf te werken. Wat maakt jullie een aantrekkelijke werkgever?

Waarom een werken-bij website?

  • Een aparte doelgroep aanspreken
  • Overzicht bewaren
  • Gunstig voor je vindbaarheid

Zet je eigen mensen in

Wie kan beter vertellen hoe het is om bij jouw bedrijf te werken, dan de medewerkers zelf? Laat ze aan het woord in blogs en/of video’s. Het laten zien van de mensen achter het bedrijf geeft een realistisch beeld van de werkvloer en maakt het tegelijkertijd persoonlijk en laagdrempeliger om actie te ondernemen. Je potentiële medewerker weet zo immers al een beetje met wie hij of zij te maken krijgt.

Verdiep je in je doelgroep

Vrachtwagenchauffeurs zijn een compleet andere doelgroep dan bijvoorbeeld online marketeers. Ze zullen andere dingen belangrijk vinden en zijn mogelijk ook via compleet andere kanalen te bereiken. Wie is jouw doelgroep en waar liggen hun eisen en behoeften? Je kunt een helder beeld schetsen van jouw doelgroep door vragen te beantwoorden zoals:

  • In welke leeftijdscategorie valt mijn doelgroep?
  • Wat is het (voornaamste) geslacht van mijn doelgroep?
  • Wat is ongeveer het werk- en denkniveau (mbo, hbo, universitair…)?
  • Waar is mijn doelgroep veel te vinden (op de weg, op festivals, op LinkedIn, op Instagram…)?

Overtuig

De kans is groot dat jouw potentiële medewerkers momenteel al ergens werkzaam zijn en misschien niet actief op zoek zijn. Maar dat jij wél een mooie kans voor een volgende carrièrestap kunt bieden. Een (vaste) baan inwisselen voor iets nieuws is spannend. Daar heb je dus meer voor nodig dan “een leuk salaris” en “een leuke werkplek”. Laat zien wat jouw bedrijf uniek en aantrekkelijk maakt en wees specifiek. Want wat klinkt beter:

“Een gezellige werkplek met leuke collega’s” of “Een hechte groep collega’s waarin ook ruimte is voor een praatje over het weekend of een discussie over ananas op een pizza”?

Heb je hulp nodig bij het opzetten van een effectieve wervingscampagne? Wij helpen je graag! Voor diverse klanten hebben wij al een succesvolle campagne mogen opzetten, waaronder Van den Berg Schilders. Neem contact op voor meer informatie.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jou?

Vraag een gesprek aan en ontdek meer!
Ook interessant
Alle items

Wij zijn Dunique