De kracht en mogelijkheden van een magazine

Anouk Legtenberg
07 Juli 2021
Geschreven door: Anouk Legtenberg

Een bedrijfsmagazine, een personeelsblad, een klantenmagazine, een jubileumuitgave, een informatie magazine… We kunnen nog wel even doorgaan; er zijn zóveel mogelijkheden als het gaat om magazines, dat er ongetwijfeld ook eentje perfect geschikt is voor jouw bedrijf. Wat zijn precies al die mogelijkheden en waarom zou je eigenlijk voor een magazine gaan?  We leggen het graag aan je uit.

Opvallen

Naast dat de mogelijkheden oneindig zijn, vergroot een passend magazine je zichtbaarheid en attentiewaarde. Het trekt aandacht van je doelgroep. Je kunt bovendien op een aantrekkelijke, vermakelijke manier je bedrijf laten zien. Waar het bovendien online een steeds grotere uitdaging wordt om de aandacht te pakken (maar niet onmogelijk!), valt een fysiek magazine bij bepaalde doelgroepen juíst op.

Eindeloze mogelijkheden van een magazine

Wat wil jij je doelgroep bieden met een magazine? Je kunt immers niet lukraak iets in elkaar zetten en in een magazine gieten. Dat zou zonde zijn, want het is wel een investering. Als je het doordacht aanpakt, verdien je deze investering dubbel en dwars terug! We denken graag mee over de mogelijkheden. Zo kun je met een magazine:

  • Informeren: wil je laten weten welke producten of diensten je allemaal te bieden hebt, bijvoorbeeld zoals De Weerd Transportopleidingen dat deed? Giet het in een vaste vorm van informatie, die visueel herkenbaar en aantrekkelijk is.
  • Binden: bedrijven kiezen vaak voor nieuwsbrieven om contact te houden met klanten. Juist daarom is een magazine een meer uniek, aantrekkelijk medium om je klanten te laten zien waarom ze klant zijn bij joú.
  • Inspireren: lekker bladeren, plaatjes kijken en verhaaltjes lezen, heerlijk toch? Een magazine kun je laten dienen om lekker op een luchtige manier te laten zien wat mensen kunnen met jouw producten of diensten. Of te laten zien wat er in de omgeving allemaal te doen is, zoals in het Visit Heerde magazine.

E-magazine

Een magazine kun je laten drukken tot een fysiek product, maar je kunt ook gaan voor een digitaal magazine. Het voordeel hiervan is, naast dat je geen drukkosten hebt en het milieuvriendelijker is, dat je hem makkelijker verspreidt. Daarnaast kun je een lezer in een e-magazine laten doorklikken naar bijvoorbeeld het product of een bestelpagina. Dit is dan ook met name gunstig bij een magazine dat erg verkoopgericht is.

Er zijn dus plenty aan mogelijkheden als het gaat om magazines. Bepaal eerst het doel van je magazine en ga na wat de doelgroep écht aanspreekt. Hulp nodig hierbij, en/of bij het vullen van je magazine? Vraag ons naar de mogelijkheden! Link naar contactpagina

Meer weten?

Neem contact op
Ook interessant
Alle items

Wij zijn Dunique