Website en content voor VanHuisz

Onze klant VanHuisz is leverancier van huishoudelijke producten van A-merken. Hun doel: wederverkopers bereiken. Om dat doel te realiseren hebben wij, als aanvulling op het bestelplatform, een website voor ze mogen ontwikkelen inclusief het verzorgen van alle content.

  • Op basis van uitgebreide brandingsessie

    Door kritisch (door) te vragen, hebben wij alle belangrijke punten over VanHuisz en haar doelgroep kunnen achterhalen.

  • Persoonlijk

    Door het toevoegen van medewerkers, die ook meerdere malen terugkomen, maken we het persoonlijk.

Nieuwe website

Wederverkopers bereiken

Deze wederverkopers zijn winkeliers die (ook) een huishoudassortiment hebben in hun winkel. Van Huisz levert huishoudartikelen, maar geeft ook advies over bijvoorbeeld schapinrichting en biedt inspiratie voor (seizoensgebonden) acties. Hoe laten we dit zien op een krachtige website?

Branding

Het hele proces is begonnen met een brandingsessie. We zijn bij de mannen van Van Huisz op bezoek geweest en hebben ze het hemd van het lijf gevraagd over wie Van Huisz is, wat ze willen uitstralen en voor zie. Die laatste vraag is met name beantwoord door middel van interviews die we hebben afgenomen bij klanten van Van Huisz. Waar ligt hun behoefte? Waar lopen ze tegenaan? En welke werkwijze hebben ze?

Branding

USP’s, tone of voice en elevator pitch

Aan de hand van de brandingsessie en de interviews hebben we de USP’s (punten die Van Huisz onderscheiden van anderen) en de tone of voice (de toon en woordgebruik in de teksten) bepaald. Ook hebben we een elevator pitch geschreven: in niet meer dan 250 woorden hebben we omschreven wie van Huisz is, wat ze doen en voor wie. Op die manier houden we de essentie van Van Huisz altijd in beeld.

Identi-teit

Webdesign en tekst

Vervolgens hebben we het webdesign en de teksten gemaakt. Deze zijn helemaal op de klant, die wederverkoper, afgestemd. In het design is gebruikgemaakt van de kleuren van het logo, met een toevoeging van donkergroen; een frisse kleur met een zakelijke uitstraling. Bij het webdesign en de teksten hebben we altijd de klant in het achterhoofd gehouden. De USP’s hebben bovendien een prominente plek gekregen.

Bekijk de website!

Persoonlijk

De website moet vooral persoonlijkheid uitstralen. We hebben genoeg ruimte overgelaten voor persoonlijke elementen. Er is veel eigen beeldmateriaal gebruikt en er zijn vaak klanten en medewerkers in beeld. Medewerkers komen vaker op de website terug. Daarnaast hebben we gebruikgemaakt van terugkerende call to actions (aanzet tot actie). Het doel is immers dat de wederverkoper uiteindelijk contact opneemt voor informatie of een afspraak.

Persoon-lijk

Blijven optimaliseren

De website staat, maar daarmee is het niet per definitie afgerond. Een website moet je levendig houden en blijven optimaliseren. Dat doen we door middel van landingspagina’s, blogs en nieuws.

Samen met de klant verzamelen we nieuwtjes en wetenswaardigheden. Periodiek schrijven en plaatsen we deze. Ook zijn we continu bezig met optimalisatie voor gebruiker én zoekmachine. Dat betekent dat we blijven monitoren en waar nodig bijsturen.

Optima-lisatie

Om de website levendig te houden en goed vindbaar te maken in de zoekmachine, blijven we constant content toevoegen en optimaliseren. Denk aan landingspagina's en blogs.

Anouk Legtenberg

Over VanHuisz

VanHuisz is vertegenwoordiger van diverse A-merken in huishoudartikelen. Zij bieden een bestelplatform voor winkeliers en helpen hen ook met zaken zoals acties. Bekende merken waar VanHuisz mee werkt zijn onder meer Leifheit, Zenker en Rotho.

Geïnteresseerd na het bekijken van dit project?

Neem contact op
Wij werken onder andere voor